Dinle Sözümü Sana Direm

Peace, one and all…

destar.jpg

A beautiful ilahi, written by Hz. Sultan Veled.

Version 1

Version 2

Şem’-i ruhuna cismimi pervâne düşürdüm
Evrâk-ı dili âteş-i sûzâne düşürdüm
Bir katre iken kendimi ummâne düşürdüm
Hayfâ yolumu vâdi-i hicrâne düşürdüm
Takrîr edemem derd-i derûnum elemim var
Mevlâ’yı seversen beni söyletme gamım var

Dinle sözümü sana direm: Özge edadır,
Derviş olana lazım olan aşk-ı Hüdadır,
Aşıkın nesi var ise maşuka fedadır.

Semâ sefa, cana şifa, ruha gıdadır.

Ey sofi bizim sohbetimiz cana şifadır,
Bir curamızı nuşede gör, derde devadır,
Hak ile ezel ettiğimiz ahde vefadır,

Semâ sefa, cana şifa, ruha gıdadır.

Aşk ile gelin eyleyelim zevk u safâyı,
Göklere değin er görelim hûy ile hâyı,
Mesiâne olup debreşelim çeng ile nâyı,.

Semâ safa, cana şifa, ruha gıdadır.

Aşk ile gelin talib-i cuyende olalım,
Zevk ile safalar sürelim zinde olalım,
Hazret-i Mevlana’ya gelin bende olalım.

Semâ sefa, cana şifa, ruha gıdadır.

Leave a Reply

